Dietmat = god mat

Har sagt det förr och nu säger jag det igen. Det bästa med LCHF är att man får äta så god mat hela tiden. Har testat massa nya recept nu och än så länge är jag mycket motiverad. Det är kul att måsta testa helt nya grejer för då kan man hitta nån ny favorit som man kanske inte hittat annars. Här är två ex på ny mat jag testat under veckan som gått.

Ungsbakad torsk i vitvinsås med räkor och blomkålsmos.

Kommentar: Blomkålsmoset är en ny favvo för mig. Är inte så förtjust i blomkål i vanliga fall men i mos form var den delicious!
Betyg:***


Gratäng på zucchini, purjo, tomat, mozzarella och prästost. (Glömde ta en bild på den när den var klar så ni får se den rå.)
Kommentar: Bra tillbehör till nästan alla sorters kött och även god som en egen rätt.
Betyg:***

Till zucchinigratängen gjorde vi en köttgryta på älgkött. I den slängde vi ner lite av det vi hade hemma. Nedan ser ni resultatet. Godare än det ser ut kan jag lova.

Kommentar: Grytan var en vanlig gryta så inget spec egentligen.
Betyg:***

Kommentarer

Säg vad du tycker här:

Du kallas?:
Remember me?

Mail: (syns inte)

Din blogg:

Låt höra!:

Trackback
RSS 2.0