Rulltårtetårta

Vi har haft finbesök här hos oss ikväll. Johannes kom äntligen för att inkassera sin tack-för-att-du-hjälpte-oss-att-flytta-in-fika. Eftersom att han nyligen fyllt år och jag snart ska fylla år gjorde jag en tårta av en rulltårta. (Tårta är ett mycket konstigt ord märkte jag nu. Tåååårta). Till den hade jag gjort lakritsmousse/grädde, blev jättegott tyckte jag så jag kan säga sen hur man gör. Bjöd även på fikat jag bakat tidigare i veckan och han var så nöjd så. Men nöjdast var nog jag och Linus. Älskar att ha besök!

Finns det nått bättre än att ha en vän eller två över på fika och sen sitta i flera timmar och filosofera om dittan och dattan?! Åh lever för kvällar som denna. Ju äldre jag blir desto mer uppskatar jag 'det goda samtalet'. Saknar alla sena kvällar på Backgatan i Kalix där jag i stort sett drev ett café. Folk kom och gick och visste att vår dörr stod alltid öppen och fikat fanns i frysen ;)

Rulltårtetårta, så enkel, så god.

Kommentarer

Säg vad du tycker här:

Du kallas?:
Remember me?

Mail: (syns inte)

Din blogg:

Låt höra!:

Trackback
RSS 2.0