Mummsfillibabba

Blev aldrig att jag bakade den mjuka pepparkakan igår då mjölet hemma tog slut. Men idag har jag fixat nytt mjöl så nu står det en kaka och gräddas i ugnen. Luktar himmelskt här i lägenheten.

Egentligen ska man grädda kakan i en långpanna så man sen lätt kan göra rutor av den. Men jag ville göra en kaka som är lätt och ta med så jag gjorde den i en rund form med avtagbara kanter som är lite mindre. Då blev det över en massa smet och jag, som bara har en form, fick tänka till. Blev att jag satte resten av smeten i några muffinsformar. Får se om det blir bra.

Sen när kakan har kallnat brer man över en sån där glasyr som är på morotskaka i vanliga fall. Hå hå hå kommer bli mummsfillibabba det här hörrni!


Kommentarer

Säg vad du tycker här:

Du kallas?:
Remember me?

Mail: (syns inte)

Din blogg:

Låt höra!:

Trackback
RSS 2.0