Träning

Idag som sagt en lugn dag på jobbet. Skulle ha gymmat direkt efter jag slutat men jag hade glömt min nyckel hemma så om jag stannat hade jag inte kunnat låsa. Men det gör inger för jag och Anna tog oss en springtur eller joggingtur ska jag säga för vi krämade inte på så mycket utan ville bara få längd i benen. Klämde ur oss 5.8 km på 38 min. Helt ok med tanke på en heldags jobb i kroppen + motvind. 
 
Sprang 2 gånger förra veckan med Anna och min bästa vän och kompis Kristina (såg att jag glömde skriva ut hela harangen i förra inlägget, ska inte upprepas) första gången blev det 3.5 km och andra gången ca 4 km. Även dessa gånger sprang vi direkt efter att jag slutat jobbet. Imorgon ska jag se till att ta med mig nyckeln så jag kan gymma när jag slutat och om det är fint väder kanske jag och Anna tar oss en kortare runda på typ 3 km.
 
Är sjukt skönt att träna direkt efter jobbet. Man kan som rensa hjärnan och få ut frustrationer m.m så man kommer hem lugn och fin. Skönt också att man som är färdig för dagen och bara kan ligga och slappa.
 
Melissa sa så smart en gång när vi var ute och sprang kring 16-17 tiden. 'Den här tiden finns egentligen inte för det är nu alla bara ligger i soffan och ser på tv, sover och funderar på vad dom ska göra för mat. Tränar man nu missar man inget för ingen gör nått som är kul.' Sant så sant. Så det är perfekta tiden att träna om man bara får in rutinen på det. Kan säga att jag ofta vill skippa och bara gå hem. Men sen inser jag att ju längre jag väntar desto större är riken att jag skiter i det helt. 
 
 
Hahahaha älskar sista bilden. Man riktigt ser hur jag njuter :P Bara 400m kvar till mål.

Kommentarer

Säg vad du tycker här:

Du kallas?:
Remember me?

Mail: (syns inte)

Din blogg:

Låt höra!:

Trackback
RSS 2.0