Dagens gårdagens

Detta är dagens LCHF, Grillad kyckling med quinoa och basilikasås. Vi käkade det till middag igår men då orkade jag inte fota så därför får ni en otroligt tråkig bild på min matlåda idag istället. Smakar dock lika bra idag som igår.

Hade förövrigt väldigt kul igår. Erik och Hanna kom som sagt hit på fika och med sig hade dom Hannas två hundar Lova och Liv. Kan säga att jag är sjukt sugen på att skaffa hund efter att ha spenderat tid med hennes hundar. Så söta och fina! Vi fikade kladdis med kaffe och snackade om studier, inredning och Erik gav mig några matlagningstips i klass med Jamie Olivers :)

Kladdisen igår var tydligen god. Fick toppenbetyg av alla tre som käkade den. Var lite orolig att chokladgrädden jag gjort till skulle göra att det blev för mäktigt, men dom sa att den passade bra till kakan. Det är kul med ett nytt tillbehör istället för glass eller vanlig grädde. Kanske får utveckla med apelsinskal, mint eller nån rom/likör i grädden nästa gång. Detta kanske blir 'min' grej. Ni vet en sån där som folk skriver 'Lovisas grädde' på i sina receptböcker. Haha eller så inte.

Kyckling och quinoa


Kladdis med supergod chokladgrädde!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Tack för en trevlig stund igår och fikat var verkligen super gott :)

2011-02-20 @ 17:13:52
URL: http://honhanna.wordpress.com

Säg vad du tycker här:

Du kallas?:
Remember me?

Mail: (syns inte)

Din blogg:

Låt höra!:

Trackback
RSS 2.0