Kondis

Idag när jag sprang på bandet kom jag att tänka på första gången jag var på gymmet. Jag testade då springbandet och skulle kolla hur länge jag orkade springa. Jag började med att gå på medelfart en stund för att värma upplite, det hade man ju hört skulle vara bra. Sen började jag springa, 'det här går ju fint' tänkte jag 'jag kommer orka hur länge som helst'. Men när det hade gått 50 sek var jag DÖD, men jag höll ut i en hel minut för att annars var det pinsamt (var det iofs ändå). Jag hade nog den värsta konditionen ever. Jag vart så slut att jag inte ens kunde fortsätta gå en stund. Knappt en EN YNKA MINUT lyckades jag klämma ur kroppen, herregud! Kanske var det därför jag aldrig riktigt kände för det där med att ta tag i att träna för göteborgsvarvet.

Detta är alltså bara för 5 månader sen. Haha sjukt när man tänker på hur fort det ändå går tills man ser resultat. Det mesta av den kondition som jag har i dag har jag fått genom att bara promenera. Sen har jag efterhand orkat med att 'spinna' på min lilla cykel och nu alltså så springer jag på bandet utan problem. 

Med risk för att låta som en såndär jobbig person som älskar sig själv och tycker att allt dom gör är toppen så vill jag säga: Jag är duktig!!


Kommentarer
Postat av: Kristina

Men du är ju faktiskt duktig! :)

2009-03-05 @ 08:20:19
URL: http://asamarthakristina.blogg.se/

Säg vad du tycker här:

Du kallas?:
Remember me?

Mail: (syns inte)

Din blogg:

Låt höra!:

Trackback
RSS 2.0