Smoothie

 
Jag ääälskar smooties. Enkelt att göra, enkelt att äta (eller dricka egentligen), gott och inte allt för onyttigt beroende på vad man stoppar i den. Som Linus i början när vi träffades och han gjorde sina smoothies med glass, mjölk och kakao... a.k.a. en milkshake :-)))))) "Nej det ÄR en smoothie!"
 
Känns som att jag är på väg att bli förkyld så därför gjorde jag denna vitaminbomb här om dagen. Fick 5 tummar upp av både Linus och av mig. Kändes fräsch och syrlig. Brukar ha naturell yoghurt, avocado eller banan i för att få den lite krämigare. I denna använde jag yoghurt för mangon är rätt söt och då hade banan blivit för mycket och avocado hade vi ingen.
 
Det är annars ett bra tips om man är dålig på att få i sig grönsaker i vardagen. Mixa ner dom i en smoothie eller juice. Jag använder ofta bladspenat, rödbeta, avocado, morot, grönkål eller ingefära i mina.
 
Men min all time favorite är nog en enkel smoothie med frysta jordgubbar, en banan, naturell yoghurt, vaniljpulver och apelsinjuice. Mmmm mmm mmm!
 
 
 
 

Kommentarer

Säg vad du tycker här:

Du kallas?:
Remember me?

Mail: (syns inte)

Din blogg:

Låt höra!:

Trackback
RSS 2.0