Blodgivning

Idag började vi (jag, Malin och Melissa) kl 8. Vi har bestämt att det är bättre att kliva upp tidigt och köra på så kan man sluta tidigt hellre än att man börjar sent och slutar sent. Kan göra mycket mer som är givande på eftermiddagen än tidigt på dagen. Det ända man gör på morgonen ändå är ju att sova bort den. Sen pluggade vi till 12, tog paus för lunch och blodgivning och fortsatte sedan till 14.30.
 
Sen hem och njuta av min träningsfria dag. Det är INTE en bra idé att träna när man lämnat blod.. Hej vätskebrist, huvudvärk och HEJ svimmning om jag hade tränat. Därför träningsfritt idag!
 
Förresten vet ni vad jag fick idag när jag lämnade blod? Förut har man tydligen kunnat samla ihop till vinglas eller en kaffeservis eller nått sånt. Men självklart när jag började ge blod för 2 år sedan slutade dom med det och man fick välja mellan 2 par sockar, en trisslott, ett pressentkort eller att skänka pengar till välgörande ändamål. (tar alltid sockar, har hög omsättning på det + nått vill spruträdda jag ha till mig för att jag är duktig. Är ju välgörande nog att jag skänker mitt blod)
 
I ALLA FALL, gud vad jag alltid spårar ur, så hade dom nu återigen så att man kunde spara ihop till grejer. Så jag kollade i montern och såg att dom hade mina favvosar kivi från iittala. Frågade hur många gånger man måste lämna blod för att få en sån, tänkte kanske 2 ggr, och hon svarade 'man behöver bara lämna en gång'. Fick alltså en sprillans ny blå lykta till min samling idag. Älskart!
 
Som tjej lämnar man blod max 3 ggr år = många lyktor att se fram emot. Vill ge mer redan imorgon!
 
Aouii!
 
Denna färgen valde jag idag:
 
 

Kommentarer

Säg vad du tycker här:

Du kallas?:
Remember me?

Mail: (syns inte)

Din blogg:

Låt höra!:

Trackback
RSS 2.0