Första veckan

Ikväll är det invägning och inmätning. Ska bli intressant och se om det hänt nått med kroppen. Kommer inte skriva några siffror här förrens månaden är slut men jag kan ju skriva om det är -, + eller oförändrat. 
 
Tränings veckan har sett ut så här för mig:
Mån - Gym med Hanna, ni såg ju programmet 
Tis - löpning 7.5km
Ons- vila med stretch och massage
Tors - Gym med Sofie och Hanna (se övningarna nedan) + några extra övningar hemma då jag hade energi kvar.
Fre - Gym, hade hela gymmet för mig själv. LYX! Samma program som på mån.
Lör - Vila med myyyyycket skratt så ev har jag fått lite magträning där ändå. 
 
Sön - Planen för idag är att ta en prommenad till Påläng. När jag mätte med GPS:en  på pulsklockan så visade den drygt 2 mil dit. Räknar med att det kommer ta ca 4h. 
 
Over all är jag nöjd med min första bootcamp vecka men måste få in mer löpning. Är ledig nu i två veckor så det ska jag nog kunna få in utan problem. Kan ju köra två pass nån dag, ett löppass och ett styrkepass. Sen är jag sjukt stolt över kosten. Undvikit sött, ätit regelbundet, försökt äta 'nyttigt' och inget småätande. Har skött mig och inte fallit för frestelsen och de har varit många, tro mig. 
 
På torsdagen kom Babbsan in från sin semester med VÄRLDENS största Butterkaka till oss som jobbade, på fredag hade Hanna bakat en fransk marrängtårta till de andra och sen vid lunch kom en gammal kollega med typ 1kg lösviktsgodis och ställde i en skål framför mig. Men både jag och Hanna skötte det fint. Vårt mantra 'Det är bara under en månad' får användas flitigt för att motivera oss.
 
 
Övningarna jag och Hanna körde på torsdagen såg ut så här:
Träningsupplägg (överkropp):  
Axelpress med hantlar eller gummiband 15 reps x 3
Framåtlyft hantlar 18 reps x 3
Rotera en hantel 8 reps x 3
Armhävningar smal fattning så många du orkar x 3
Skivstångsrodd 20 reps x 3
Rumplyft 20 reps x 3
Plankan dynamisk 12 reps x 3
Höftlyft 12 reps x 3
Rygglyft på balansboll 12 reps x 3
 
Sen när jag kom hem gjorde jag 
Situps 20 reps x 4
Plankan 30 sekunder x 3
Armhävningar  så många du orkar x 3
 

Kommentarer

Säg vad du tycker här:

Du kallas?:
Remember me?

Mail: (syns inte)

Din blogg:

Låt höra!:

Trackback
RSS 2.0