Fissurförsegling och yoga

Har vart en fullspäckad dag idag. Började imorse med att öva att fissurförsegla på tänder. Fick riktiga tänder som dragits ut från olika patienter. Sen fick vi öva på att torrlägga ordentligt i munnen på varandra så vi vet hur vi ska göra sen. Måste vara kruttorrt för att materialet ska fastna. När vi hade torrlagt fick vi se om vår partner behövde en försegling eller inte och sen fick vi försegla på varandra om det behövdes. Lisa fick bättra på en gammal försegling på mig som hade gått sönder lite i kanterna. Var skitkul att få göra nått nytt.

Efter lunch satte jag mig med Malin och Nicole och letade artiklaar och böcker till vårt examensarbete. Går skitsegt frammåt eftersom allt står på engelska och sen måste ju studierna vara ganska specifika också för att vi ska kunna använda oss av dom. Mycket läsande och översättande alltså. Men det går iaf frammåt och inte bakåt. Får helt enkelt kämpa på.

När vi suttit några timmar gick jag och Malin till IKSU för lite träning. Idag testade vi Yoga för första gången. Vet inte riktigt vad vi tyckte om det men vi ska ge det några gånger så får vi utvärdera sen. Man vart då lugn iaf :)

Nu har jag sovit en liten stund på soffan och ska städa undan lite här hemma innan jag ska lägga mig i sängen och läsa en grej till examensarbetet.

Kommentarer
Postat av: Linnea

Kör ni på samma ämne som du berättade om förut?

2012-02-02 @ 22:19:10
Postat av: Anonym

jepp. Läraren tyckte det var ett bra ämne så vi fick klartecken från henne.

2012-02-03 @ 00:15:15

Säg vad du tycker här:

Du kallas?:
Remember me?

Mail: (syns inte)

Din blogg:

Låt höra!:

Trackback
RSS 2.0