Träna hemma

Tänkte försöka mig på ett pass här hemma nu ikväll. Skönt att slippa gå ut i kylan för att ta sig till IKSU. Vi har -23 just nu och det är för kallt för att jag ska ge mig ut igen. 15 min till och från skolan i kylan räckte fint för denna dagen.

Tänkte ta hjälp av denna träningsblogg, som jag tipsades om av Hanna, nu när jag tränar. Finns många filmer med olika övningar och tips om hur man använder sin egen kropp som motstånd. Tjejen som skriver är PT och förklarar därför mycket bra vad alla övningar går ut på.

Har lite träningsvärk i axlarna och baksidalår från yogan. Känns som att det är i små muskler så det är nog sånna som jag inte använt på länge (om ens någonsin) så det gav ändå lite. Men just med yogan är inte målet att bli vältränad utan mer avslappnad, smidig och att få lite variation i min träning.

Imorgon blir det en vilodag för kroppen och då ska jag passa på att städa och fixa här hemma. Sen på kvällen kommer tjejerna hit för ost och kex.

På söndag blir det 1h badminton med Malin och sen 2h volleyboll med klassen. Räknas nästan inte som träning för det är mest kul. Precis som det ska vara på en söndag.

Och så en bild för att det blir så tråkigt utan:
Just kommit i mål efter mitt andra göteborgsvarv någonsin. SKÖNT att sitta och vila en stund.
I maj är det dags igen.

Kommentarer

Säg vad du tycker här:

Du kallas?:
Remember me?

Mail: (syns inte)

Din blogg:

Låt höra!:

Trackback
RSS 2.0