Mål för 2013

Vi landande i Umeå igår och självklart passade vi på att ta oss till IKSU så fort vi kunde :)

Har tränat två gånger (förutom allt jag gått nere på stan) i Göteborg varav en av gångerna knappt kan räknas. Men jag är ändå nöjd, har haft fullt upp i stort sett varje dag och ändå har jag tagit mig tid att träna.

Är överlag nöjd med 2012 som träningsår. Har tränat hela året nästan helt utan uppehåll. Och det har aldrig gått mer än två veckor mellan träningspassen. Både styrka och kondition har jag kämpat med och jag har sett vissa framsteg. T.ex. Kunde jag i jan inte göra en enda armhävning på tårna, i mars när jag testade igen kunde jag göra 2 och nu klarar jag ca 10-12 innan jag måste vila och jag brukar köra 3 reps. Rekordet är dock 20st. Yey mig! Konditionen är mer konstant nu och påverkas inte lika lätt vid sjukdom och alkoholintag. Jag är friskare och typ piggare.. Svårt att veta med det sista då jag ääälskar att sova och sover varje dag efter jobbet. Men på min vakna tid är jag piggare. Så man kan säga att 2012 var året då jag fick till den regelbundna träningen i mitt liv.

Vad tänker jag då om 2013? Jo att det ska bli året då jag vågar utmana mig själv. Våga lassa på vikter, våga springa nån minut längre än jag orkar och inse att jag kommer inte dö. Vill jag utvecklas måste jag våga ta mig över min trygghetströskel. Blir lärt att jag springer i ett behagligt tempo när jag är ute, men det är slut på det nu. All in!

Igår på crosstrainern funderade jag på konkreta mål för -13. Kom fram till följande: vill klara att göra 7 pullups, springa i högst 5-5.30 mins tempo (just nu ligger jag på 6-6.30) och att klara 20 * 3 armhävningar som standard när jag tränar.

Kommer kanske på fler sen men det är dom jag har just nu. Inte största målen och drömmarna kanske men alldeles nog för mig. :)


Kommentarer

Säg vad du tycker här:

Du kallas?:
Remember me?

Mail: (syns inte)

Din blogg:

Låt höra!:

Trackback
RSS 2.0