Livstecken från Kalix

Har vart så sjuuuuuukt bra väder här ända sen vi kom hit så detta är första gången jag sitter vid datorn ordentligt. Vi kom hit på torsdag kring middag. Då vart vi bjudna på tacos hos Limpas päron för att sen gå på byapubben i Påläng där min mamma och hennes band spelade. Dom har blivit riktigt bra så det är kul att lyssna på dom nu och det är alltid trevligt på pubben. Inte som andra byapubbar vill jag poängtera utan ett mysigt, trevligt ställe där alla har det trevligt.

På fredagen tog vi sovmorgon och sen åkte vi tillbaka till Påläng och tog skotern ut till Limpas stuga. Där satt hans familj + stuggrannar och väntade med fika och en brasa. Njöt i solen och av livet. Efter ett tag kom Samuel, Linnea och Simon ut för dom hade sett att vi åkte dit. När vi sen skulle åka hem tog vi en sväng förbi Linneas stuga för ännu mer samkväm med hennes familj. Där bjöds det även på ärtsoppa och punch för den som ville ha det. Sen hem till Nyborg på kvällen för trerätters med sparris och löjrom, lammstek och nån chokladefterrätt med whisky.

Lördag - upp tidigt för en planerad skoterutflykt, återigen i pålängeskärgård. Med på turen var Samuel, Linnea, Simon och Sven (och jag och Limpa då såklart). Åkte ut kring 11-11.30 och kom hem kring 16 lagom solbrända om näsan. Mer lamm till middag och glass. Sen ut till Linneas stuga för att sitta och mysa runt en brasa i den mörka natten.

Igår tog jag och skottade fram altanen här hemma. Sen tog pappa med mig på en skidtur i skogen för att visa våra 'ägor'. Solen stekte på och det var perfekt skidföre så det blev en tur på en och en halv timme. När jag kom hem fick jag för mig att jag skulle skotta en solgrop i snön bakom huset. Blev skitbra med en stor bänk där man kan ligga så idag ska jag spendera dagen där. På kvällen kom Ida som är hemma från sthlm och hämtade mig för mys med henne och Anna. Blev godis, chips, Big Brother och en hel del skitsnack= perfekt kväll.

Det var mina dagar so far. Som ni ser finns det inte mycket tid över för dator. Idag är inget undantag.

Puss

Kommentarer

Säg vad du tycker här:

Du kallas?:
Remember me?

Mail: (syns inte)

Din blogg:

Låt höra!:

Trackback
RSS 2.0