# 9 Någon i din släkt

En härlig bild på två härliga damer. Till vänster ser vi storasyster Hilda och till höger min mormor Dorothy. Men dom går under namnen 'Vilda Hilda' och 'Dorty'.  Hilda är 95 år och fyller 96 i juni, mormor är 83 år.

Hilda kommer först till alla kalas och festligheter och lämnar sist. På min kusins bröllop för några år sedan slängde vi ungdommar in handduken före midnatt medans Hilda var kvar till kl 1. Hon säger prick vad hon tycker spec om andra människors utseende. Tror vi alla i familjerna har fått veta att vi har spea armar eller pluffsiga kinder. Hon tycker om att baka och gillar ännu mer att få bjuda andra på fika, mat, godis, kaffe eller nått annat gott. Precis som jag :) När mamma nån gång har frågat om döden sa hon att hon är för nyfiken för att dö. Haha hon vill veta vad som ska hända med alla oss barn. Typiskt Hilda att säga så.

Mormor är multitaskarnas multitaskar. Hon har körer, pianoelerver, lär sig språk, stickar, broderar, facebookar, internetbankar, smsar, tar Hilda på utflykter, barnvaktar, reser hit och dit och håller reda på hela släkten. Har aldrig träffat nån annan som henne. Hon är nyfiken och vill lära sig allt det senaste. För henne är det viktigt att vara uppdaterad och 'med'. Just nu är det facebook som gäller. Hoppas man tar efter på den punkten och inte blir en sån som tycker det var bättre förr.

Älskar båda dessa damer och hoppas att jag kommer hinna träffa båda när jag ska ner till götet om några veckor. <3


Kommentarer

Säg vad du tycker här:

Du kallas?:
Remember me?

Mail: (syns inte)

Din blogg:

Låt höra!:

Trackback
RSS 2.0