Egentid

Linus har dragit till sthlm för att kolla på landskamp med grabbarna så nu får jag vara alldeles själv här hemma tills han kommer hem imorgon. Ska bli skönt att få vara själv ett tag. Jag ska se Uppdrag granskning, Vetenskapens värld, Landet brunsås och kanske ett program som heter Människans planet på svt play. Samtidigt ska jag försöka att röja undan här hemma. Började städa i helgen men hann inte klart så nu ska jag passa på att få det gjort medans jag inte har Limpa ivägen ;)

Har som ni kanske förstår ingen skola idag och jag har inte heller någon tenta eller så som jag måste plugga till. Så sköönt!

Tentan jag skrev i fredags kändes bra, har klarat den är jag ganska säker på. Sen har jag fått tillbaka parodontologitentan jag skrev förra fredagen och den hade alla i klassen klarat. Yay för oss! Men pinsamt vore det ju annars när vi fick ha böckerna med oss.

Om jag hinner hade jag tänkt hinna baka också men det får bli senare ikväll. Tror jag ska göra kladdkakemuffins eller dumlekakor. Var längesen. Förra veckan bakade jag saftiga bullar på kalljäst deg och marränger. Marränger fick det bli för att jag gjorde egen vaniljkräm till bullarna och då använder man bara gulan på äggen och den vitan som blev över ville jag inte slänga så det fick bli apelsinchoklad marränger. :)

Före ugnen

Kommentarer

Säg vad du tycker här:

Du kallas?:
Remember me?

Mail: (syns inte)

Din blogg:

Låt höra!:

Trackback
RSS 2.0