Tenta, klinik och glögg

Tentan igår kändes bra. Tycker själv att jag kunde förklara bra hur jag tänkte när jag svarade och det brukar ju räcka på den här typen av tentor.

Efter tentan hade vi ett klinikpass med patient att se fram emot. Lite jobbigt att först ha tenta som är ganska psykiskt krävande och sen klinik som är både psykiskt och fysiskt uttömmande. Är alltid helt slut de dagar då vi haft patient. Aldrig medans jag har patienten såklart, utan direkt när dom går. Och det beror aldrig på patienten. Man lägger bara all sin energi på att jobba effektivt, noga och snabbt samtidigt som man engagerar sig i patienten och så brukar jag vilja vara glad och trevlig på det också.

Jag älskar att ha patienter det är det roligaste på hela utbildningen att ha klinik för det är då man lär sig som allra mest och jag som är social och gillar att träffa nya människor trivs dessa dagar förstås. Men just för att jag är så 'ny' på det här med att ha patienter har jag inte lärt mig hur jag ska kunna 'ge allt' utan att tömma mig själv på energi. Så just nu är det jobbigt just före och efter klinikpassen för att man vet hur det kommer bli. Men jag vet också att det blir bättre när man väl börjar ha patienter regelbundet.

Efter skolan kom min mamma med flyget och när vi intagit en god middag kom Malin, Nicole och Melissa över på fika- och glöggkväll. Satt och skojade, skrattade och diskuterade i flera timmar och testade några olika glöggsorter. Mys, mys, mys alltså.

Kommentarer

Säg vad du tycker här:

Du kallas?:
Remember me?

Mail: (syns inte)

Din blogg:

Låt höra!:

Trackback
RSS 2.0