Run Lovisa (Forest), run!

Igår vaknade jag för 7 för att åka in till skolan och ha en patient. Härligt när man egentligen är ledig, men alltid bra att öva. Tyvärr blev det återbud så jag fick snällt åka hem igen efter en timme. Lite less var jag då men det gick fort över. Jag och Melissa bestämde oss nämligen för att åka och lägga oss på mariehemsängarna och sola. Hittade ett vidstilla ställe och där låg vi sen heeeela dagen. Sjukt varmt och skönt, man kunde t.o.m ha bikini utan problem.

Efter många sköna timmar på våra filtar tog vi vårat pick och pack och cyklade hem till mig för en liten lunch/middag. Blev tacogratäng med tacochips till. Sen ni...

..Sen Sprang vi två mil! Wohooo!

Skulle springa två varv runt nydalasjön men när vi sprungit ett var vi inte så peppade på ett till. Inte trötta eller utmattade utan mer att vi tyckte att samma väg igen inte skulle vara så kul. Så vi tog 10km slingan på skidspåret som liggar brevid sjön. Det kan man ju ångra så här i efterhand eftersom att det spåret är väldigt backigt. Seriöst, kändes som att det enda vi gjorde var att springa i backar. Men kul var det.

Tiden då undrar ni?! 2.05. HUR SJUKT BRA ÄR INTE DET?!!?!?!?!? VAVA? Och tänk nu på alla backar, är ju bra att springa på 2.05 på plan mark, men nu gjorde inte vi det, vi sprang i backar! HA!

Fast idag är det inte riktigt lika kul. För trots ett massiv stretchingpass igårkväll kan jag knapt röra benen idag. Sätta sig ner går typ inte för musklerna i låren orkar inte hålla emot. Haha men ändå så värt det.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Go Lovisa! :) Jag blir sjukligt avundsjuk när jag läser om din träning. Jag vill också träna, och det NU! Har saknat det så himla mycket under graviditeten. Kommer bli så härligt att känna den där träningsvärken och känslan som man har efter ett lyckat träningspass.

2011-05-11 @ 13:31:07
URL: http://honhanna.wordpress.com
Postat av: Lovisa

Ja det finns typ ingen bättre känsla än 'Oh herregud nu dör jag, orkar inte en sekund till. Men oj var jag redan färdig, blev det inte värre? Jag vill göra mer.' Haha så är det för mig varje gång. Sen får man lägga sig i soffan och bara njuta!



Jag kan förstå att det är jobbigt att inte kunna träna. Man mår så mycket bättre när man får göra det. Men det är inte så länge kvar nu innan du får börja igen. Sen när ungen är några månader kan du ju han h*n istället för vikter :P



2011-05-11 @ 22:53:56
URL: http://lovisaeb.blogg.se/
Postat av: Hanna

Ja så är det verkligen! Och nej det är inte alls länge kvar nu. Till sommaren och hösten blir det långa och många promenader med vagnen, hoppas bara bebben uppskattar det lika mycket som jag och hundarna. Ska även köpa ett träningskort och sätta igång med spinningen igen, det är nog min favorit träning måste jag säga :) Brukar du spinna?

2011-05-11 @ 23:14:02
URL: http://honhanna.wordpress.com
Postat av: Lovisa

Skönt att ha hundar på det sättet, att man måste ut. Bebben kommer sova som en stock ute i det fina vädret.



Ja det är många som verkar gilla spinning. Nej jag har aldrig spinnat men jag har just lovat en i klassen att jag ska följa med henne på nått pass efter sommarlovet. Denna hösten ska gå i träningen tecken. :)

2011-05-12 @ 00:02:01
URL: http://lovisaeb.blogg.se/

Säg vad du tycker här:

Du kallas?:
Remember me?

Mail: (syns inte)

Din blogg:

Låt höra!:

Trackback
RSS 2.0