Tenta, tentagenomgång och Lifegene

Haft tenta idag. Läs här om hur det gick.

Efter tentan hade vi tentagenomgång på Farmakologitentan vi gjorde för nån vecka sen. Ser att jag har glömt att meddela er om hur det gick. Jag klarade den (så klart), så då vet ni det också. Fick veta alla rätta svaren, hur han tänkt när han rättat m.m.

När vi var klara med genomgången gick jag och Malin ner på stan för att först käka lunch och sen gå på hälsokontroll på LifeGene. Blev vägd, mätt, hörseltestad, blodprovad, blodtryckad och fick kissa i en burk.

Man fick se vissa av resultaten direkt, ex som vikt, fett% i kroppen, vätske mängd, muskelmassa m.m. Alla tester som kommer tas på blodet kommer jag få om en vecka. Då kommer jag få veta kolesterol, långtidssocker och annat som man kan utläsa av blodet.

Var kul att se hur min kropp är uppbyggd även om den är lite större än vad som är rekommenderat. Men det håller jag ju på att fixa nu med LCHF och träning. Var så lite över att jag nog ganska snart är nere på normala värden. Ska få resultaten via mailen så om ni är snälla kanske jag visar dom för er.

Kan verkligen rekomendera att man gör denna undersökningen. Dels för sin egen skull och dels för forskningen. Fick höra idag att dom snart ska öppna ett kontor i Göteborg för intresset har vart så stort, sen tror jag det var i malmö också men jag är inte säker. Så om man bor där kan man också vara med.

Kommentarer
Postat av: Sara

Visa! Det skulle vara jättespännande att se skillnad före och efter LCHF... om det blir någon skillnad alltså.



Och HEY! Tävla om ett presentkort på Lovefilm på min blogg :)

2011-03-29 @ 08:48:20
URL: http://www.sarakomsaja.se

Säg vad du tycker här:

Du kallas?:
Remember me?

Mail: (syns inte)

Din blogg:

Låt höra!:

Trackback
RSS 2.0