Söndagsstek

Idag åt jag rester från fredagens porterstek. Till den gjorde jag blomkålsmos och svampstuvning på grädde och creme fraiche.

Sen ville jag testa nån ny efterrätt så jag testade att göra en LCHF variant av cheesecake. Degen gjorde jag av smält smör, kokos och en näve mandlar som jag malde till mjöl. Sen gjorde jag en smet med ägg, philadelphiaost, grädde, rivent skal från en apelsin och en msk socker. Väldigt lite socker då det egentligen ska vara 1,5dl. Men eftersom jag inte äter socker alls längre så gör denna lilla mängd att det blir nog sött ändå.

Bottnarna


Nu står kakan i frysen och medans jag väntar fixar jag med bären jag har tänkt ha på sen. Tror detta kan bli en höjdare. Får återkomma med recension sen.

Kommentarer
Postat av: sofie

hej! cheesecaken låter supergod, skulle man kunna få exakta mått på ingridienserna? :)

2011-07-16 @ 18:38:08
Postat av: sara

hej! receptet på cheesecaken låter jättegott, men kan man få mer exakta proportioner på ingridienserna? :)

2011-07-17 @ 11:07:27

Säg vad du tycker här:

Du kallas?:
Remember me?

Mail: (syns inte)

Din blogg:

Låt höra!:

Trackback
RSS 2.0