Helgens LCHF

Blir inte att jag orkar stå vid spisen nån längre stund när Linus är borta. Så helgen har bestått av väldigt enkel och snabblagad mat.

Igår åt jag rester till lunch och till middag stekte jag upp svamp, paprika, chili, lök och vitlök med lite smör. När det stekt färdigt hällde jag i grädde, creme fraiche och lite soja. Sen var det klart. Såg ut som spya när det var klart så jag tog ingen bild. Men gott var det.

Idag till lunch har jag gjort en morotssoppa (<--- recept). Innan jag mixade soppan hällde jag bort lite vatten och tillsatte grädde för att få den lite fetare. Blev huuuuur gott som helst. Soppan idag såg inte så aptitlig ut så jag använder mig av en gammal bild.

Kommentar: Lättlagat, gott och mättande.
Betyg:***

Kommentar: La till färsk chili och två vitlöksklyfftor. Kryddade även med lite koriander istället för med bara curry. Vart kanon. Soppan är ganska tjock i konsistensen så den är väldigt mättande.
Betyg:****

Kommentarer

Säg vad du tycker här:

Du kallas?:
Remember me?

Mail: (syns inte)

Din blogg:

Låt höra!:

Trackback
RSS 2.0