tenta måndag

Kan börja med att säga att tentan gick skit dåligt. Eller rättare sagt tentorna. Vi gjorde två samtidigt och fick fördela de tre timmarna vi hade på oss efter bästa förmåga. Jag satt hela tiden ut vilket är ovanligt men det vart som mycket på en gång. Jag tyckte igår att jag var väl förbered men jag hade övat på fel saker och sen tycktre jag frågorna var lite skumma ibland. Jag känner mig ganska säker på att jag kommer få göra omtenta denna gången. Mest troligen på båda tentorna. Men förvånansvärt känns det inte allt för jobbigt ändå. Bara att bryta ihop och komma igen :P

Efter tentan var jag och alla i klassen från Norrbotten bjudna på lunch av Norrbottens läns landsting. De ville träffa oss och prata om stipendier och ge info om sommarjobb. God mat och trevliga kvinnor. Jag har dock redan fixat mitt sommarjobb förra veckan, så jag låg steget före. :P

När lunchen var avklarad hade vi kusstart i anatomi/fysiologi. Kommer bli en rolig kurs men med mycket plugg. Pluggandet kommer vara av typen läsa in glosor så det kommer inte bli allt för jobbigt. Lärarna vi ska ha i detta ämne verkar väldigt bra. En av dom har t.o.m vunnit svenska pedagogik priset eller nått sånt där, och det märktes. Han kändes 'miicket' bra!

Kommentarer

Säg vad du tycker här:

Du kallas?:
Remember me?

Mail: (syns inte)

Din blogg:

Låt höra!:

Trackback
RSS 2.0