Askultation och öronljus

Idag ska jag askultera hos min tandläkare Helena. Det innebär att jag ska titta på när hon jobbar. Haha låter kul va?? Närå det brukar kunna vara trevligt och alltid lär man sig nått. Sen efter lunch har jag inläsning så då ska vi sitta ett gäng på skolan och plugga. Kan inte göra annat med tenta imorgon. :)

Ikväll har jag ett Indoor walking pass inbokat som vanligt på måndagar. Ska bli skönt att få tänka på annat än oral rehabilitering efter dagens plugg tror jag.

Jag har fått lock för ena örat som inte vill ge med sig hur jag än gäspar och tryckutjämnar så jag misstänker en vaxpropp. Testade att bränna av två st öronljus i örat igår. Blev lite bättre men inte helt bra. Ska kolla om det finns revaxör på apoteket och så får jag hoppas att det hjälper.

Nu måste jag klä mig så jag inte kommer försent.



Kommentarer
Postat av: Ida

Jag har hört att man inte ska testa såna där vaxljus, nu minns jag inte vad orsaken var :) Men det jag undrar är ifall att dom hjälper? Jag tror att jag har en vaxpropp, men det funkar inte med revaxör. Testar gärna allt innan jag går till vårdcentralen och spolar öronen :P Kram på dig!

2011-12-05 @ 11:32:28
Postat av: lovisa

du ska inte använda dom om man har öroninflammation eller nått annat fel på örat. Jag tycker att dom hjälper, suger som ut vaxet ur örat. Haha äckligt jag vet, men det känns fräschare än att hålla på ed revaxör.



Annars finns det ju nå grejer på apoteket som man kan köpa så att man kan spola öronen själv hemma. Det gjorde vi när jag var liten.

2011-12-05 @ 14:54:01
URL: http://http:/
Postat av: Ida

Lovisa, det heter revaxör som man köper på apoteket ;) Fyndigt namn! Okej, men då ska jag testa. Tycker att jag hör ovanligt dåligt just nu.

2011-12-06 @ 09:43:19

Säg vad du tycker här:

Du kallas?:
Remember me?

Mail: (syns inte)

Din blogg:

Låt höra!:

Trackback
RSS 2.0