Palt

Idag gjorde jag och Linus palt för första gången. Vi har sett på nån gång när pappa har gjort men aldrig testat själva, så det var då verkligen på tiden att lära sig. Och inte var det ju svårt direkt. Riva potatis, blanda med mjöl och lite salt och sen koka en timme. Klart!

Resultatet då? Vart enligt mig perfekta i konsistensen men enl Linus hade den gärna fått vara lite liite fastare. Utseendet vart lite konstigt då vi råkades riva potatisen lite för grovt så paltarna såg ut som om dom vore taggiga. Men smaken var det inget fel på. Smakade precis som en palt ska smaka, och det är ju det viktiga.

Jag fick i mig en och en halv palt och Limpa klämde ner fyra och en halv innan vi däckade i sängen slagna av den välkända paltkoman.

Resten av dagen har spenderats i sängen sovandes, läsandes och i soffan framför filmer och dokumentärer och just nu Premier league season preview 2011-2012. Ska snart släpa oss till köket för en kvällsmacka och sen blir det nanna kudden igen till imorgon.

Kommentarer
Postat av: Kristina

Nu bjuder jag in mig själv på palt hos er nån gång i höst! :P

2011-08-12 @ 10:26:48
Postat av: lovisa

helt rätt. Du är så välkommen så :)

2011-08-12 @ 12:25:10

Säg vad du tycker här:

Du kallas?:
Remember me?

Mail: (syns inte)

Din blogg:

Låt höra!:

Trackback
RSS 2.0