Deal

I väntan på valresultatet gav jag mig ut på en löprunda med Limpa. Blev 4 km i den kyliga kvällsluften. Riktigt nice!

Jag gjorde en deal med mig själv igår när jag var ute och sprang. Jag ser ganska mycket serier på datorn ex Biggest loser, Project runway m.m. Detta bidrar inte till mitt mål att bli mer hälsosam och vältränad. Så för varje avsnitt av en serie jag vill se måste jag springa 2 km. Så om jag vill se två avsnitt Project runway måste jag springa 4 km. Detta gäller alla serier som är upp till 1 h/avsnitt. För serier som är längre än 1 h/avsnitt måste jag springa 3 km , ex Biggest loser, som är 1 h 30 min/avsnitt. Och jag måste ha sprungit innan jag ser. Annars blir det nog lätt att man väntar till 'senare', och vi vet alla att 'senare' betyder aldrig.

Jaja, nu ska vi ställa fram kvällsfikat och se valvakan.
Gammal bild.

Kommentarer
Postat av: Kristina

Det låter ju som en väldigt bra deal! :)

2010-09-19 @ 22:01:50
URL: http://litensparv.wordpress.com/
Postat av: Lovisa

Bra men jobbig :P haha kommer bli att jag varken ser på tv eller springer :P haha

2010-09-19 @ 22:06:17
Postat av: Kusin Linnea

det var en superbra idé. Min kille tyckte ju ett tag att jag tittade för mycket på TV, så han sa, för varje program du tänker dig att du ska se. Lika mycket måste du vara ute... he he he....

det har jag nog inte hållit direkt. eller så tittar jag mindre på tv. jag vet inte. Men jag kommer ut mer. istället för att springa, försöker jag ta raska promenader 1 h. eller så går jag till Friskis. Skönt med motion... lycka till med studierna. kram

2010-09-20 @ 17:18:38

Säg vad du tycker här:

Du kallas?:
Remember me?

Mail: (syns inte)

Din blogg:

Låt höra!:

Trackback
RSS 2.0