cute overload

Jag har alltid älskat rasen Bullterrier och tänkt att när jag väl har råd och tid för en hund så blir det en sån. När jag började på folktandvården träffade jag Linda som som har några Bullterriers hemma. Har tack vare henne kunnat ställa frågor och få mer info om rasen och har då insett att dom är perfa för mig.

Medans jag jobbade med Linda fick jag veta att en av hennes hundar skulle få valpar nu till hösten, och för 4 veckor sedan kom dessa 8 små underverk. Igår fick Linda hem dom till sig så det var ju så perfekt att vi var hemma just denna helgen av alla.

Vi har alltså idag, innan vi drog till Umeå, åkt hem till henne för att se dom små liven. Så söta, så gosiga, så små, så fina, så vackra, så underbara. Ville bara lägga mig ner där mitt i högen och mysa järnet, men fick nöja mig med att hålla dom i famnen en och en. Linda undrade om vi hade nån favvo med det var omöjligt att välja, dom var alla så fina och mysiga.

Är jättesugen på att åka dit och köpa en av dom på en gång men inser själv att jag måste ha ett jobb innan jag kan ta hand om en hund. Men om 3 år, då är det jag som åker till Linda och hennes kennel och köper mig en liten valp. ÅHHHHHH kan inte tiden bara snabbspola sig dit?!

 


Kommentarer
Postat av: Janne

Vad tycker Läppen? :P

2010-09-13 @ 18:03:54
Postat av: Lovisa

Han var ganska neutral, men jag tror att han dog lite på insidan av att dom var så söta. Han vill bara hålla den 'hårda' fasaden uppe ;)

2010-09-13 @ 20:42:18
Postat av: Anonym

Tror det är bättre att skaffa hunden när du har semester eller något liknande, lite lugnare i skolan kanske. För att hinna med en hund och jobba samtidigt är ganska svårt. Om du inte kan ha med hunden på jobbet vill säga! Ett litet tips bara=)

2010-09-13 @ 22:52:39

Säg vad du tycker här:

Du kallas?:
Remember me?

Mail: (syns inte)

Din blogg:

Låt höra!:

Trackback
RSS 2.0