Fiskgratäng och rulltårta

Igår gjorde jag fiskgratäng för första gången i mitt liv. Blev inte snygg men ack så god, tur Linus är allergisk så jag får hela för mig själv. ;) Såg den på Camilla Håkanssons blogg och vart tvungen att testa dirr. Hamnade direkt i min bok med favvorecept.



Idag har jag testat att göra rulltårta igen. Blev bättre idag då jag använde sylt istället för färska bär som fyllning. Förra jag gjorde vart alldeles geggig när den fått stå en dag för att allt vatten i bären 'släpte' och sögs upp av degen. Men ojojoj hur god den var. Ej bortbjudbar p.g.a geggbotten, men helt perfa för hemmabruk till mig och Limpa :P Nu återstår att se hur god den nya är. 


Kommentarer

Säg vad du tycker här:

Du kallas?:
Remember me?

Mail: (syns inte)

Din blogg:

Låt höra!:

Trackback
RSS 2.0