Har massa intressanta saker för mig just nu

Dels att vara tillbaka på silja, det känns... tryggt. Jo tryggt är nog ordet jag letar efter. Först kändes det lite jobbigt, som att det var tungt att komma tillbaka, tänkte att det skulle vara så annorlunda på nått sätt. Men idag när jag börjat ta samtal på riktigt så var det som att ett lugn sköljde över mig, trots att det var kö på telefonen. Fick en behaglig känsla i magen av att det här kan jag ju så bra. Jag är fortfarande säker på vad som gäller och det enda jag behövt är en liten uppfräschning av minnet. Sen är det så många trevliga som jobbar där så jag känner det som att jag kommit tillbaka till min familj. Det är ett roligt och väldigt intressant jobb. Man lär sig så mycket om andra människor och hur man ska hantera dom. Tror verkligen att detta jobb bara ger mig erfarenheter som gynnar mig i livet.

Sen hjälper jag mamma med 'nått'. Vet inte vad jag ska kalla det egentligen så 'nått' får duga. Hon sitter med lite folk på ett möte och pratar om kommunens utvecklig och vad man tror skulle locka hit folk, vad som får folk att stanna m.m. Kommer gå på några möten och diskutera och sen ska det väl utvärderas. Vet inte vad det kommer leda till sen men det är alltid intressant att få vara med på mammas jobb. Handlar väldigt mycket om sammhället på flera olika sätt och jag träffar alltid många trevliga, smarta, intressanta människor tack vare mamma och hennes jobb. Sen att de även lyssnar på mig och säger att jag kommer med bra förslag och sånt är bara ännu roligare. Är så glad att hon vill ha med mig ibland så jag får se från alla håll hur ett samhälle fungerar. Både i planering, besluts fattandet och som vanlig medborgare.

Sen även lite saker på gång med folktandvården som jag inte vill säga ännu då det helt beror på om jag kommer in på skolan eller inte. Åhh vad jag vill komma in! Detta är verkligen nått jag vill hålla på med.

Ännu ett alldeles för långt inlägg. Sorry.

Kommentarer

Säg vad du tycker här:

Du kallas?:
Remember me?

Mail: (syns inte)

Din blogg:

Låt höra!:

Trackback
RSS 2.0