Fika

Idag har jag och Limpa haft en fixardag. Har rensat bland papper, slängt massa skräp, rensat i lådor, tvättat flera maskiner smutstvätt, slängt kläder som inte används och fixat massa helt enkelt. Är så skönt att slänga saker, man känner sig fri efteråt. Nu är det bara att städa kvar, alltså det vanliga städet typ dammsuga, dammtorka, skura m.m. Det ska jag ta tag i imorgon då Limpa ska och dömma fotboll i gällivare. Bra att ha något att göra när han är borta, blir lätt tråkigt annars.

Har även hunnit med att baka idag. Hittade ett recept på baksidan av ett mjölpaket som jag ville testa. Amerikanska chokladmuffins. Jag gjorde iordning smeten, satte in muffinsarna i ugnen sen bjöd jag jag hit Carro, Olof och Tommy på fika. Dom kom lagom till att kaffet var kokat och muffinsarna klara. Fick MVG för muffinsarna så de kommer jag nog baka igen. Passade även på att ge dem varsin vaniljbulle, 3 mindre som Linus slipper äta haha.



Kommentarer

Säg vad du tycker här:

Du kallas?:
Remember me?

Mail: (syns inte)

Din blogg:

Låt höra!:

Trackback
RSS 2.0