Till 'Kocken' & Linnea

Haha dom som känner Samuel fattar detta skämt. Otroligt låg nivå på skämtet för att vara av mig men man måste ta alla chanser man får. ;) De vill iaf ha receptet på våra biffar som Linus brukar göra så jag tänkte att om jag lägger det här så kan alla få användning för det. Kryddningen i dessa biffar är stark vilket passar våra smaklökar perfekt.

Du behöver:
Köttfärs
Spiskummin
Paprikapulver
Cayennepeppar
Vitlöks klyfta
1 ägg
En skvätt grädde
Salt
Och om man vill jalapenos.

Blanda ihop allt och forma till biffar. Svårt att säga exakt hur mycket det ska vara av varje krydda. Där måste man känna sig fram då alla har olika smak. Jag gillar inte jalapenos så linus brukar dela 'smeten' i två delar och göra mina biffar utan. Grilla sen i grillen eller stek med smör i stekpanna tills dom är färdiga. Vi gör alltid i grillen och det brukar ta mellan 6-10min. Tar nog längre tid i stekpanna.

Vi brukar servera med ugnsgrönsaker och hemmagjord tzatsiki.

Till den behöver man:
Gurka
Creme Fraiche el turkisk yogurt
Vitlök
Salt
Olivolja

Riv gurkan på ett rivjärn och krama ur vätskan. Lägg i en skål med lite salt och låt dra ett tag. Häll över i en sil och krama ur sista vätskan. Blanda med övriga ingredienser i en skål och låt stå i kylen tills den ska serveras. (Passar utmärkt till färska baguetter)

Hoppas det smakar!


Kommentarer
Postat av: Linnea

Tack! very nice, detta ska vi tillaga inom kort ;D

2010-02-17 @ 08:16:50
URL: http://linneasidenmark.se

Säg vad du tycker här:

Du kallas?:
Remember me?

Mail: (syns inte)

Din blogg:

Låt höra!:

Trackback
RSS 2.0