Nobeldagen

Orkade inte blogga igår. Åkte in till Kalix före kl 10 för att förbereda för begravningen som började kl 12. Själva begraviningen höll på i ca 1 h men minnesstnden var klar kring kl 17. Då orkade vi inte åka hem och laga nån middag så vi gick ut och käkade på restaurang och kom hem först efter sju. Vi var alla ganska trötta efter heladagen borta och behövde ladda. Då låg bloggen lååååångt ner bland mina prioriteringar.

Begravningen var väldigt fin och griftetalet som Göran höll var så mitt i prick på hur farmor var så jag tror ingen kunnat göra det bättre. Sen hade vi minnesstund som alltså höll på i nästan 4 h. Det kan bara beskrivas med ett ord: Trevligt. Låter kanske konstigt men det var känslan alla fick. När vi tackade alla så sa nästan varenda en 'Vilken trevlig begravning, om man nu kan säga det' eller 'Vad roligt det här var'. Hela dagen gick i farmors anda där alla var glada och hade det trevligt tillsammans så det var nästan som att hon var där.

Måste bara få säga en sak också som jag tycker är kul. När farmor dog den 15:e november var mamma och pappa med henne. Hon låg och sov och vaknade till helt plötsligt och slog ut med handen och pratade om festen hon just då var på och såg framför sig.. Nobelfesten. Och ni vet väl vad det var för dag igår när hon begravdes. 10:e dec, Nobeldagen. Haha det var som att hon visste redan då vilken dag hon skulle begravas.

Nu ska jag och mamma bege oss in till Kalix för att kolla läget där och kanske få med oss nån liten grej hem.


Kommentarer
Postat av: Kusin Linnea

jag tänkte precis när jag läste att hon var på festen att det var den himmelska festen hon fick vara med på... :) kram

2010-12-16 @ 15:04:49

Säg vad du tycker här:

Du kallas?:
Remember me?

Mail: (syns inte)

Din blogg:

Låt höra!:

Trackback
RSS 2.0