Student

Nu är man alltså student. Kl 08.30 hade jag upprop på skolan. Var inga problem att hitta till salen vi skulle vara i, för de hade skrivit tydligt på lappen hur man skulle gå. Tur det för stället är STORT, men jag antar att man hittar utan problem om en vecka.

Klassen verkar bra, tror vi kommer ha kul tillsammans. Idag har vi vart 28 personer, när alla reserver är inkallade ska vi vara 35 tror jag. Så det återstår ju att se vilka de sista är. Roligt också att vi kommer från så olika ställen, Lund, Gävle, Stockholm, Ö-vik och många mer ställen finns representerade i vår klass :) Verkar vara en social klass, vilket underlättar mycket dessa första dagar då man inte känner någon. Det är ju en viktig del i arbetet och när vi skulle berätta varför vi valt att utbilda oss till just tandhygienister var det nästan alla som angav 'för att det är ett socialt arbete där man träffar många människor' som ett av skälen. Tror jag kommer trivas som fisken i vatten här.

Dagen idag har vi fått träffa lärarna, gått på en rundvandring i de lokaler vi kommer hålla till i, fixat skåp och tagit id-kort. En mjukstart alltså. Enligt vad jag kan se på schemat så verkar hela veckan vara ganska lugn, mest så att vi ska lära känna varandra och skolan innan vi sätter igång och sliter.

Haha mycket 'tror' och 'verkar' så här efter första dagen men man kan inte säga nått klart ännu. Tar nog några veckor innan man känner ordentligt hur det är. Jaja nu ska jag och Limpa se Transformers på tv och sen sova. Ha det gött!

Mitt id-kort som jag kommer dras med i 3 år.


Kommentarer
Postat av: Agneta

Lycka till med skolarbetet. 3 år går fort när man har roligt!!!

2010-08-31 @ 15:05:57
Postat av: Linnea

het som få! jösses

2010-08-31 @ 18:47:48
URL: http://linneasidenmark.se
Postat av: lovisa

Haha tackar :P

2010-08-31 @ 20:59:14

Säg vad du tycker här:

Du kallas?:
Remember me?

Mail: (syns inte)

Din blogg:

Låt höra!:

Trackback
RSS 2.0