Morotssoppa

Hittade ett recept på jobbet som jag testar idag. En morotssoppa med (Sara döda mig inte) kokosmjölk i. Lägger upp receptet här innan jag ens vet om den är god. Men det lilla jag smakat är gott iaf.

 

Du behöver:

4 morötter

2 gula lökar

1msk curry

1 msk olivolja

1 burk kokosmjölk (400ml)

4 dl vatten

1 tsk salt

 

Gör så här:

1. Skala och slanta morötterna och grovhacka löken.

 

2. Fräs morot lök och curry i oljan.

 

3. Tillsätt kokosmjölk, salt och vatten. Koka i 10 min.

 

4. Mixa soppan slät med en stavmixer.

 

Klart!

 

Tips!

Man kan strö över lite färsk mynta och ringla några droppar olivolja på soppan före servering. (Nu hade inte jag mynta så jag testar med basilika.)




Kommentarer

Säg vad du tycker här:

Du kallas?:
Remember me?

Mail: (syns inte)

Din blogg:

Låt höra!:

Trackback
RSS 2.0