Middagstips

Ja jag är medveten om att det är mycket mat på bloggen nu. Men det är det enda jag hinner med förutom att jobba, så det får ni ta.

Iaf här är ett middagstips som funkar fin fint när man äter LCHF. Fylld kyckling. Kan göras i 100000 olika varianter men jag brukar göra så här.

 

Du behöver:

2 dl turkisk yoghurt eller creme fraiche

Lime

Basilika (färsk)

Soltorkade tomater

Sweet chili

Ev bacon

 

1. Blanda ihop turkisk yoghurt eller creme fraiche med en halv lime.

2. Skär den soltorkade tomaten i smala strimlor och blanda ner i 'smeten'

3. Hacka basilikan grovt och tillsätt sedan sweet chili efter behag.

4. Skär kycklingen på mitten, (som en fralla ungefär) men inte hela vägen igenom och lägg i lagom mängd fyllning.

5. För att inte all fyllning ska rinna ut brukar jag sticka fast tandpetare som håller ihop allt.

6. För den som vill kan man nu linda in sin kycklingbit med 3-4 bacon bitar. På bilden nedan hade vi bara två vilket blir lite för lite till en hel filé.

7. In i ugnen på 175 grader i ca 20 min. Man får skära och kolla så att den är klar.

 

Färdigt!

Fick bli en bild på den rå för jag glömde fota när det var klart.


Kommentarer

Säg vad du tycker här:

Du kallas?:
Remember me?

Mail: (syns inte)

Din blogg:

Låt höra!:

Trackback
RSS 2.0