Dag 2

Idag har vi vart hela dagen med en lärare som var jättebra. Han var rolig, snäll och intressant, alla de egenskaper man vill ha i en lärare. Roger heter han och han lärde oss massa om studieteknik, vad man ska tänka på när man är 'ny' student och gav även lite tips på hur vi kan göra för att fungera så bra som möjligt i grupp. Hade några disskusionsövningar där vi satt i mindre grupper och sedan även ett 'klassråd'. Mycket intressant dag. Börjar kunna rätt många av namnen på mina kruskamrater nu oxå så det blir bara bättre och bättre. Jobbigt när man måste fråga om och om igen vad folk heter :P

Åh vad jag älskar detta att vara på en ny skola, i en ny stad och träffa massa nya människor. Kul, kul, kul är det.

Nu ska jag byta om och sedan ge mig ner till skolan för att delta i den första nollningsaktiviteten denna veckan. Tanken är att vi ska grilla och leka lite lekar men det regnar ute så jag antar att det blir nått annat istället. Får uppdatera mer senare. Har även en annan grej jag ska berätta för er som jag får ta när jag har lite mer tid. ;)

Heipa!

Kommentarer

Säg vad du tycker här:

Du kallas?:
Remember me?

Mail: (syns inte)

Din blogg:

Låt höra!:

Trackback
RSS 2.0