Lovers I'm back!

Resan var super kul! Vi har fått kolla på 3 båtar och åka med en av dem. Känns som att jag har lärt mig massor. Har ätit SJUKT god mat varje dag varje måltid. Haha misstänker att chefen bara sa att det var en utbildningsresa men egentligen skulle han bara göda oss. Typ som i Hans och Greta. Han kommer nog skicka oss in i ungnen sen och äta upp oss nu när vi är tjocka och goda.

På vägen från arlanda till hamnen åkte vi en taxi, vi var lite sena så Sara hälsade på chaufören med ett 'Till värtan på 30 min, vi är sena'. Hehe när vi kör där  kommer civilpolisen och tar oss för fortkörning. 2800 i böter för den stackars killen. körde 20km/h för fort. Vi som från början bara var 10 min sena kom till hamnen 40-50min försent. Opps. Tur som vi hade så var våran lunch inte bortplockad. Vi hade tänkt at vi kanske skulle få nå bufféaktigt. In kommer världens 3-rätterslunch (var som en middag). Det va topp 5 godaste jag någonsin i mitt liv har käkat. Nog kan dom laga mat på helsingforsbåtarna!

Efter det fick vi en kort visning på båten och sprang snabbt över till nästa båt. Kom dit 20 min sent och fick en snabb genomgång då vi i prinsip bara kollade hytterna lite snabbt. Sen fick vi äntligen pusta ut i terminalen iväntan på våran båt som vi skulle kryssa med. Vi varvade ner drack lite cola och snackade lite skit  och mådde gott helt enkelt.

På Galaxy fick vi börja med att käka i A la carten. 3-rätters där också med goa drinkar till maten. Resten av kvällen spenderades på dansgolvet. Kröp ner i sängen halv 3. Hade kunnat vara uppe längre men vi skulle upp till frukosten kl 8 senast så jag tog det lugnt. 

När frukosten låg i säkertförvar längst ner i magen fick vi en tur även på denna båt. Detta var den bästa av turerna för vi fick se massor av båten och även gå upp på komandobryggan. NICE! Helt otroligt att stå där uppe och blicka ut över havet. Kul att få se hur det funkar också med alla knappar och spakar. Spaken som dom styr med är fjantigt liten om man jämnför med båtens storlek, lätt mindre än mitt lillfinger. 

Sen var det shopping i taxfreen och lite omkringglidande som gällde tills vi kom iland och åkte i 130km/h till flygplatsen igen. Flyget vart försenat med 40min, men jag klagar inte för vi slapp byta plan som dom först snackade om i högtalarna. DET hade jag inte pallat kl 22 på kvällen när jag var helt inställd på 'Hem... sova!'
Var hemma i sängen kl 00.30 kanske, och ja la mig mycket nöjd och kollade alla bilder i kameran och somnade.

Har inte hunnit ladda upp alla bilder så de får komma i ett eget inlägg senare ikväll då jag är hemma.


På kvällen innan vi gick ner till baren.





Kommentarer

Säg vad du tycker här:

Du kallas?:
Remember me?

Mail: (syns inte)

Din blogg:

Låt höra!:

Trackback
RSS 2.0