Frukost

 
Mmmm!
 
Frukost är verkligen en hata/älska grej för mig. På veckorna när man jobbar har jag så svårt att få i mig mat. Måste vara vaken i minst en timme innan jag kan äta för annars bara växer det i munnen på mig. Är så sjukt osugen på allt och vet aldrig vad jag ska äta.
 
På helgen däremot är det helt tvärt om. Då är jag frukostqueen. More is more!
 
Kan gå upp och sen hålla på i timmar och förbereda. Äggröra, smoothies, chiapudding, baka bröd, göra egen granola, fruktfat, eggs benedict, steka pannkakor, koka gröt, pressa juicer. You name it och jag gör det! Sen väcker jag Linus och vi sitter länge tillsammans i köket eller framför tv:n och bara njuter.
 
Vi har också mer än gärna gäster just på helgfrukosten. När vi bodde i Umeå var det mer standard än undantag att det var någon med oss när vi åt helgfrukostarna. Så mysigt att börja dagen med lyxig frulle och umgänge. Sen har man liksom hela dagen kvar ändå.
 
Här får ni er lite inspiration.
 
 

Kommentarer

Säg vad du tycker här:

Du kallas?:
Remember me?

Mail: (syns inte)

Din blogg:

Låt höra!:

Trackback
RSS 2.0