For your information

Redo med intresseklubbens anteckningsblock?? 3...2...1... börja anteckna följande myyycket intressanta information.
 
Är just nu föräldraledig i väntan på bébé så jag har helt plötsligt massvis med tid över att göra sånt jag tycker är kul. T.ex. fota, experimentera med mat, baka, fota och nu även blogga. Har t.o.m. kunnat träna några gånger!! Så idag är målet att rota fram min gamla systemkamera, hitta laddaren som är spårlöst borta och fota lite bättre och roligare bilder. Visst går mobilbilder an ibland med blir för tråkigt i längden.
 
Har ett (för en gravid iaf) tungt och socialt krävande jobb så så länge jag har jobbat har dagarna utanför jobbet handlat om att se till att få i sig mat innan jag däckat i säng varje eftermiddag. Har knappt haft ork till att göra nått eller träffa nån överhuvud taget.  En normal dag har jag ca 8 patienter. De tycker oftast inte att det är allt för kul att besöka mig, helt förståeligt, så jag måste försöka kompensera upp min otrevliga behandlig av deras mun med att vara trevlig, pigg och glad så att de ändå känner att de blir bra omhändertagna. Detta tar mer energi än man kan tro. Att alltid vara på topp. Därför har det sociala på privata sidan fått lida senaste tiden. Sen är det fysiskt tungt också att sitta böjd över någon och jobba statiskt. Spec när man har en växande mage som hela tiden gör att det blir svårare och svårare att komma åt. Var rätt slut i kroppen sista veckan jag jobbade.
 
MEN nu är jag ledig iaf och det är helt perfekt för mig. Har 1-2 aktiviteter per dag som jag planerar och resten vilar jag eller gör sånt som är kul och som jag känner att jag orkar. Idag ska vi t.ex in till banken, käka lunch på stan och sen kommer Hanna förbi på eftermiddagen. Orkar jag nått mer har jag tänkt baka för... JAG FYLLER ÅR PÅ MÅNDAG!!!! (Har dock bakat sedan tidigare så jag har lite nödfika i frysen och så har jag köpt in kakor så jag inte ska stå utan om jag inte orkar baka.)
 
Förra årets födelsedagsfika.
 
Hahaha tårtan alltså.. ser ut som en blomlåda. Jag har sagt det förut och säger det igen bakar gott men fasen inte fint. Har noll känsla för uppläggning och dekoration av mina bakverk. Ett gott försöka iaf.
 
Så här fina grejer har jag på mig på jobbet. Piggar upp vem som helst en grå dag.
 
 

Kommentarer

Säg vad du tycker här:

Du kallas?:
Remember me?

Mail: (syns inte)

Din blogg:

Låt höra!:

Trackback
RSS 2.0