Nolifer

Herrejösses jag hinner inte med att leva just nu.. Kursstart i Examensarbete II och Oral hälsa VI förra veckan. I och med detta har jag tillfälligt satt mitt liv åt sidan. Den enda jag träffar utom Linus är Malin och Melissa. Snart inte ens Melissa. 
 
Dagarna jag spenderar i Umeå blir väldigt intensiva då vi nu har börjat med c-uppsatsen. Jag och Malin vill hinna med så mycket som möjligt de dagar då jag är här. Det är lättare att skriva, diskutera och ja, arbeta överhuvudtaget när man är med varandra och inte bara hörs över skype. Så när jag väl är här kommer vi mata järnet för att sedan finlira lite med texterna och bolla dem över mailen när jag är i Kalix.
 
Igår (ja söndag!) satt vi från kl 10 och skrev ihop våran "Anmälan av examensarbete och ansökning för etisk granskning" som vi ska skicka in innan arbetet blir officielt godkänt och vi kan börja jobba med det. (Fast vi har redan börjat såklart, ingen idé att slösa tid på att vänta på svaret. Blir det inte godkänt får vi väl hitta på nått annat då men blir det godkänt är det bra att redan vara igång.)
 
Vi skrev också ihop en projektplan som ska vara inlämnad om en-två veckor. Blev i stort sett klar med den. Skönt...t.
 
I fredags satt vi och letade artiklar och bestämde vilken typ av artiklar vi vill ha t.ex plackets påverkan på munhälsan, tandtrådens effektivitet för plackborttagning osv osv, fast självklart på engelska eftersom alla artiklar med relevans är skrivna på engelska. SNARK! Hittade några bra som vi kan använda tror vi. Efter lunchen gjorde vi klar en uppgift i Oral hälsa vilket var att läsa 4 artiklar och skriva en recetion på var och en. Tack och lov skrivna på svenska. Så den kan vi bocka av listan CHECK!
 
Idag har det vart artikelsökning fram till lunch (kl 8-12), sen en timme badminton för att tänka på nått annat och efter det artikelläsning till kl 17. Mina ögon går i kors nu kan jag lova. Har 13 artiklar att läsa i veckan, helst före onsdag med absolut innan lördag för att sen kunna leta nya om de inte duger. Alla. Är. På. Engelska. Fackspråk dessutom, inte tv-serie engelska... Kill mi naouw!
 
Imorgon kör vi kl 8 igen. Har planerat att sitta "tills vi spyr" citat Malin, alltså ca kl 17. Sen ska vi unna oss en sushi på stan. Mumma!
 
Ps. ligger i detta nu och jobbar med en ny uppgift i Oral hälsa. Allt för att kunna få vara ledig senare under terminen (ledig = helt fokusera på c-uppsatsen).
 
 
Här har ni bilder på vad vårt arbete ska handla om.
 
Och några på hur det ser ut när vi pluggar:
 
 
 

Kommentarer

Säg vad du tycker här:

Du kallas?:
Remember me?

Mail: (syns inte)

Din blogg:

Låt höra!:

Trackback
RSS 2.0