Feb. 02, 2013

Sen jag började pendla mellan Kalix och Umeå har helgmorgnarna här i Umeå blivit väldigt viktiga för mig. Jag vaknar alltid kring 9 oavsett hur länge jag vart vaken kvällen innan. Eftersom det är lite tidigt att tvinga upp Linus då brukar jag slå på p3 dokumentärs podd och göra iordning frukost i väntan på att gå väcka Limpa. Frukostarna är ungefär vad hela min helg handlar om nuförtiden. Dom ska vara stora, goda och mysiga, sen får dagarna se ut hur dom vill.. Bara jag fått min frukost!

Lägger extra mycket krut på lördagsfrukosten, blir som en bra start på helgen då. Äggröra och bacon är ett stående inslag på dessa frukostar och även smoothies med olika smak. Sen kan det variera en hel del, varm choklad, american pancakes, scones, färskpressad juice, gröt, mackor med maaaassa olika pålägg, nån liten sallad eller fil med müsli. U N D E R B A R T att äta så mycket gott!

Har hittat en ny favorit som fått vara med senaste tre gångerna nu också. Lätta att göra och lätta att variera. Frukost muffins. Älskar att ha färdkt bröd på morgonen men orkar sällan baka nått då det ska jäsa och skit. Men detta rör man ihop och tjoffar in i ugnen så är de klara 13 min senare. Perfa!

Idag gjorde jag med bladspenat, fetaost och soltorkad tomat. Kryddade med torkad basilika och oregano. Vart mycket gott. Annars brukar jag bara hacka i salami. Ger mycket smak som det är.

Ska lägga upp receptet sen men tillsvidare får ni dregla över mina bilder.


Kommentarer

Säg vad du tycker här:

Du kallas?:
Remember me?

Mail: (syns inte)

Din blogg:

Låt höra!:

Trackback
RSS 2.0