Fitness fighten

Kom på att jag aldrig berättade vad mitt "projekt" var som jag skrev om i början av Mars. Jag deltog i något som heter Fitness fighten.

Man får ett kost och träningsschema som man ska följa i 30 dagar. Man tränar varje(!) dag, och jag kan säga att det var inte nå "30 min promenad eller simminig" utan styrka och kondition varje dag. Var helt slut efter varje pass och det blev ganska tungt efter några dagar när man inte fick vila. Kolla mitt inlägg från 10/3!

Jag fuskade faktiskt och hade en träningsfri dag i veckan och kosten följde jag inte helt enligt schema.

Kosten var det svåraste med hela grejen. För enligt det schema jag fick var jag tvungen att äta MYCKET mer än jag äter i vanliga fall. Jag äter ganska lite och inte så ofta. Men enligt detta skulle jag öka på både portionsstorlek och antal måltider per dag för att få resultat. Trodde aldrig det skulle funka men redan efter några dagar märkte jag skillnad. Och när perioden var slut hade jag gått ner 4 kg och minskat några cm runt midjan.

Så tydligen har mitt problem vart att jag ätit för lite?! Enligt vad jag läst så lagrar kroppen på allt man äter om man äter lite och sällan. Kanske för att den inte vet när den får mat igen. Så när jag ökade portionerna minskade jag. Men jag slarvade som sagt lite för jag klarade inte riktigt att äta prick så mycket som jag skulle utan typ vid frukost skulle man äta yoghurt med massa musli OCH 1-2 ägg. Då skippade jag äggen osv. Men jag försökte verkligen och mot slutet var jag ganska nära deras anvisningar.

Var kul att göra detta och jag har lärt mig en hel del om hur man kan träna och äta. Det var en bra nytändning för min träning som hade blivit lite enformig. Hade jag följt det mer slaviskt hade jag nog kunnat få ännu bättre resultat. Men kanske nästa gång.


Kommentarer

Säg vad du tycker här:

Du kallas?:
Remember me?

Mail: (syns inte)

Din blogg:

Låt höra!:

Trackback
RSS 2.0