Studier

Herreminje vad tiden går fort. Är ju mer än en vecka sedan jag skrev senast! Veckorna (spec de i kalix) går så himla fort att jag knappt hinner med. När jag är i Kalix går jag upp kl 6.20 jobbar sen till 16.15, tränar till ca 17.30 och sen hem för att käka. Efter det har jag knappt någon ork kvar. Den pyttelilla energi jag dock har kvar går till att plugga eller se tv, sen somnar jag kring 22-23 varje kväll. Inte så mycket till liv.

 

Här i Umeå finns det dock mer tid för annat. Pluggar från kl 8-9 till ca 15, sen  träna och käka och sen har jag ändå ork för att umgås med Linus, baka se en film på datorn eller som nu SPELA SIMS! Hahaha. Somnar dock fortfarande kring 22-23 varje kväll. 

 

Jag vet inte om jag har förklarat upplägget av detta årets plugg för er ännu?! Men så här kommer det iaf se ut: Jag kommer att jobba som tandhygienist på 50% i Kalix, alltså två veckor heltid varje månad. Resterande två veckor kommer jag spendera i Umeå för att kunna fokusera helt på studierna. Och så klart för att få vara med Linus... och få gå på IKSU.

 

Blir alltså som ni förstår en hel del körande mellan Umeå och Kalix denna vintern. Men jag ska försöka sammåka eller ta bussen de gånger det går för att slippa det värsta vinterväglaget och för att spara pengar. Är trotts allt fortfarande en fattig student. 

 

Detta upplägget är helt optimalt för mig och jag hade inte kunnat önska mig en bättre lösning. Är väldigt tacksam att de på jobbet ordnat detta så perfekt för mig. Man vill ju jobba så man får erfarenhet och samtidigt blir det svårt att studera sista året om man jobbar 100% då det ändå är rätt många uppgifter som ska lösas. 

 

Denna terminen, och nästa för den delen men, kommer mest troligt att bli väldigt tuff med tanke på allt plugg + jobb + saknad av Linus + körande. Mern jag får tänka att det bara är till juni och att det kommer vara sååå värt det i slutändan. Jag menar det är ändå ett år av studielån som jag slipper + ett års arbetslivserfarenhet som jag 'tjänar' på detta. Samt att jag dessutom kommer ha det tredje frivilliga året av tandhygienistprogrammet i mitt CV.

 

Som man säger: You go girl!!

 


Kommentarer

Säg vad du tycker här:

Du kallas?:
Remember me?

Mail: (syns inte)

Din blogg:

Låt höra!:

Trackback
RSS 2.0