Då var man igång igen

Efter en vecka med förkylning och ont i halsen (och vila efter varvet så klart) startade jag idag försiktigt upp träningen igen med en prommenad. Blev 8 km 'runt byn' med musik i öronen och vårsolen i ansiktet. Kände lite i ljumskarna mot slutet så dom har väl inte riktigt hämtat sig från förra lördagens bravader. Men det ska nog vara fritt fram att börja springa igen nu i veckan för det var inte så farligt.

Har nyss betalat för min plats i nästa års varv så det är bara att sätta igång igen. Ingen rast och ingen ro om man inte vill behöva kämpa upp formen sen till hösten. Första året jag sprungit tog jag ledigt från löpträningen direkt efter varvet och sprang sen inte förens sent under hösten/vintern vilket var dumt gjort. Fick kämpa och slita för att få upp konditionen istället för att kunna koncentrera mig på att få fart i benen. Så det är ett misstag jag inte gör om.

Efter andra gången väntade jag ca 1 månad och sen satte jag igång igen med korta löppass och annan konditionsträning så jag slapp den kämpiga hösten. Mycket bra taktik som jag nu fortsätter med. I år har jag även tänkt stärka bålen för stabilitet och bättre hållning medans jag springer. Tränade mycket styrka på gymmet under våren men mer allmänt för hela kroppen. Det är bra det med men ska som sagt försöka rikta in mig mer på rygg/mage i år. Får använda mina nya skidor flitigt sen när snön kommer till vintern, ger både stryka, balans och kondition = perfekt.

Bild tagen på dagen för Holmsundsrundan

Kommentarer

Säg vad du tycker här:

Du kallas?:
Remember me?

Mail: (syns inte)

Din blogg:

Låt höra!:

Trackback
RSS 2.0