Goooood morgon!

God morgon! Sitter nyduschad här i soffan hos David och käkar frukost medans jag väntar på att tjejerna ska vakna. Flyget hem går kl 16. När vi landat i Umeå är det bara för mig att sätta mig i bilen och köra hem till Kalix. Räknar med att vara hemma 23-23.30. Imorgon och på onsdag blir det praktik och sen drar jag iväg på nästa äventyr.. Bröllop i Sthlm.

Glömde ju berätta vad jag fick för tid på varvet. Förra året sprang jag på 2.34.20 I år ville jag förbättra och kanske kunna klämma ur mig 2.20. Har övat på att få fart i benen med intervaller och korta, lite snabbare övningsrundor på ca 4 km. Allt har gått bra ända tills för två veckor sen då jag vart sjuk. Har motat sjukan med alla kända och okända förkylningspreparat och huskurer. Lyckades väl så där får jag säga. Det gjorde att ingen förkylning bröt ut men även att den inte släppte taget om mig. Har alltså bara vilat mig i form senaste två veckorna och kände mig på morgonen till varvet inte i form. Halsen gjorde ont och näsan var snorig.

Efter många om och men bestämde jag mig ändå för att springa. 'När man ändå är här är det lika bra.' Men jag skulle bara ta mig runt, inte pressa tiden något. Så jag sa till David på morgonen att jag satsar på 2.30 och om jag klarar det är jag nöjd. Jag gick i mål på tiden 2.30.48. Haha, ganska bra gissat av mig. Och ganska skönt att se att jag lyckade korta ner tiden med nästan 4 min trots sjukdom i kroppen. Nöjd_tjej_88.

Ps. Har just anmält mig till nästa års lopp. Då ska jag springa på 2.18.43.. haha. Beroende.. JA! Ds


Kommentarer

Säg vad du tycker här:

Du kallas?:
Remember me?

Mail: (syns inte)

Din blogg:

Låt höra!:

Trackback
RSS 2.0