#1 En gammal bild på mig själv

Att bara välja en av alla.. ehh fina.. bilder var för svårt. Här bjuder jag på en kavalkad av bilder på mig i mina bästa år, 12-18.


Sommaren mellan 8:an och 9:an. Jag tog med mig Magdalena och Anna till Göteborg. Bilden är tagen på Liseberg. Lite för smala ögonbryn och väldigt tråkiga brillor. Men det var så då att hade man glasögon skulle dom INTE synas. Förövrigt älskade jag det där linnet. Att det dessutom var ett L på det var som pricken över i.

Typ 'Modell för en dag'. Morbror jobbar på ett stort fotoföretag och behövde utbilda fotografer i att ta skol- och porträttkort så då får man ju ställa upp. Tyckte själv jag var smokinghot den här dagen. Och hade jag bara haft ögonbryn hade jag nog kunnat hålla med än idag.

Skolkort från 7:an. Hade plattat håret för andra gången i mitt liv. Kände mig jättefin.

Lucia i 6:an. Fick pilla stearin ur håret i säkert två veckor efter detta. Droppade i hårbotten mitt på huvudet också som gav mig en liten kal fläck mitt uppe på skallen.

Födelsedag. Ingen aning om ålder på denna. Men kanske 9:an eller 1:a året på gymnasiet. Mamma gick in på ett bageri och sa 'en av varje'. Sen fick man välja själv vilken bakelse man tyckte passade till en själv.

Studenten. Syns det att jag är van att ha läppglans??

Kommentarer

Säg vad du tycker här:

Du kallas?:
Remember me?

Mail: (syns inte)

Din blogg:

Låt höra!:

Trackback
RSS 2.0