Söndag

Suck. Har vart lugnt på jobbet idag då jag fått hjälp i receptionen av Karin (Ja Ida, 'eran' Karin :P ) så jag skrev ett långt inlägg om gårdagen och framför allt om kakan jag bakade i lördags. MEEEEN när jag skulle trycka publicera loggades jag ut och när jag kom in igen var allt borta. Kul jul.. Ungefär då gick Karin hem och jag hade inte en minut över för att blogga. Så kan det gå.
 
I alla fall....
 
Kakan i lördags vart faktiskt inte så god enligt mig. Den var alldeles för söt och kexen passade inte med resten av kakan. Man gjorde ungefär som en cheesecake botten med digistivekex och sen kokade man en kolasås som man toppade med daimgrädde och jordgubbar. Linus höll med mig om att den inte var bra och inte heller hans föräldrar tyckte om den. Den var inte äcklig så klart, socker kan aldrig vara äckligt (Spoken like a true tandhygienist), men den var inte heller god. Så jag kommer nog inte att baka den igen vilket händer väldigt sällan när jag väl testar att baka nått nytt. Här har ni recept ifall nån ändå vill testa: Koladröm med daimgrädde och jordgubbar.
 
Igår sprack mina planer på att "inte lyfta ett finger utan ligga i sängen med datorn och se film hela dagen". Vaknade och såg att det var världensskit väder ute och fick lust att dra till Happis för shopping och häng. Fick med mig Anna, Kristina och Magdalena. Besökte IKEA och iittalabutiken. Fick bl.a. med mig några fina iittalalyktor och en badrumsmatta från IKEA. Sen tänkte vi gå på teater ute på Vassholmen men den vart inställd så då drog jag med Limpa till hans föräldrar och såg Em-finalen. 
 
det var det

Kommentarer

Säg vad du tycker här:

Du kallas?:
Remember me?

Mail: (syns inte)

Din blogg:

Låt höra!:

Trackback
RSS 2.0