Boot Camp

Jag och Hanna ska f.r.o.m. idag köra Boot Camp som vi valt att kalla det. Under en månads tid ska vi träna som svin och försöka tänka på vad vi äter och se vad vi får för resultat på kroppen.
 
Jag ska försöka att dra ner på socker och i vissa fall andra kolhydrater typ som äta mindre bröd och så. Annars ska jag äta som vanligt med 6 mål om dagen. Frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, middag och kvällsmat. Ska träna både styrka och kondition.
 
Började idag med att efter jobbet gå ner till gymmet i källarn och köra ett pass som såg ut som följer:
 
Träningsupplägg dag 1 (helkropp):  
Knäböj  20 reps x 4
Utfall  20 reps x 4
Armhävningar  så många du orkar x 3
Axelpress hantlar 15 reps x 4
Sidlyft hantlar 12 reps x 4
Dips på kant så många du orkar x 3
Situps 20 reps x 4
Plankan 40 sekunder x 3
Rygglyft på golvet
15 reps x 3
 
Sen när jag kom hem åt jag middag och gav mig därefter ut på en löptur på 5,23km. Sprang på medelfart 6.17 min/km vilket jag inte trodde jag skulle klara med tanke på gympasset innan. Brukar ligga och lalla på på ungefär 6.40 min/km i vanliga fall. Testade att springa med musik i öronen idag för första gången nånsin utomhus. Kanske var det det som peppade mig att hålla högre fart än vanligt.

Igår mätte jag mig med måttband, vägde mig och tog bilder så om en månad hoppas jag kunna lägga upp bilder med en något förändrad kropp. Wish me luck!
 
Nu måste jag sova så kroppen får tid att återhämta sig. Hej hej leverpastej.

Kommentarer
Postat av: Ida

You go girl! :) Jag försöker mig på något liknande. Ha en härlig sommar, så ses vi snart!

2012-07-17 @ 08:05:30
Postat av: Kristina

Jag gillare!! You can do it :) Jag håller också på att pusha mig själv lite längre än vanligt, det är awesome. Testa bodyrock! Det funkar verkligen bättre än nånting annat jag provat, jag rekommenderar det å det starkaste. Lycka till!! :D

2012-07-17 @ 11:13:58

Säg vad du tycker här:

Du kallas?:
Remember me?

Mail: (syns inte)

Din blogg:

Låt höra!:

Trackback
RSS 2.0