Hemgång

Fick gå hem från kliniken akut igår. Började må illa och kändes som att jag skulle spy så jag fixade så att nån annan kunde ta över min patient (tack, tack, tack!) och sen gick jag hem. La mig i soffan med en långärmad tröja och på det en kofta, mina största mjukisbyxor och mina ulltofflor på alla dessa kläder hade jaag två filtar varav en var lindad runt huvudet. Endast min näsa stack fram och ändå frös jag så att jag låg och skakade. Hela tiden med spykänslor i magen.

Lite senare på kvällen kom mamma (jobb i stan över dagen), så hon fick sitta bredvid mig i soffan och tycka synd om mig så det skulle kännas bättre. Kunde knappt känna lukten av mat och än mindre äta så på hela dagen igår fick jag i mig en protion äggröra och bacon och på kvällen 2 finncrisps med smör. Tror ni jag var pigg? Skakade i hela kroppen när jag skulle ställa mig upp.

Idag började jag kl 9 med obligatoriskt seminarium. Men jag hade missuppfattat tiden och var på skolan redan 7.40 så det var bara att sätta sig och vänta. När jag satt där så kände jag illamåendet komma krypande igen, inte en kul känsla alltså. Var med på hela seminariumet för så länge jag satt ner gick det bra men varje gång jag stälde mig mådde jag illa. Så jag fick avboka min patient som jag skulle ha haft i eftermiddags och gå hem igen. Inte så kul för patienten att ha mig hängandes över ansiktet om jag mår illa.

Lyckades sova 20 min när jag kom hem och det kändes lite bättre när jag vaknade. Nu har jag just vågat mig på middag och det känns än så länge ok. Blev lax med vitvinssås, kräftstjärtar och kokt broccoli. Hoppas på att detta ska ge mig energi och att jag är återställd imorgon.

Nu: mer vila!

Ps. Medlemmar av intresseklubben antecknar väl?? Ds.

Kommentarer
Postat av: david

Plutt! Kramar här nerifrån!

2012-01-19 @ 22:27:12
Postat av: Kristina

Usch va trist, krya på dig!

2012-01-20 @ 09:38:57
Postat av: Sara

noted ;) hoppas du mår bättre!

2012-01-20 @ 16:51:48
URL: http://sarakomsaja.wordpress.com

Säg vad du tycker här:

Du kallas?:
Remember me?

Mail: (syns inte)

Din blogg:

Låt höra!:

Trackback
RSS 2.0