Effektiv dag

Om man titta på facebook verkar det vara fler än jag som har en fixardag idag. Kan just nu läsa mig till 8 statusuppdateringar som innehåller nån typ av fix/städning/bakning. Haha man kan nog ge kylan ute äran till att folk håller sig inne och pysslar.

Jag har just nu paus och käkar lunch. Klev upp 10 och började städa efter ungefär 1½h satte jag mig med skolböckerna och satt en timme. Sen behövde jag en paus så det blev en prommenad trots -26 på termometern. Hade dubbla långkalsonger, dubbla halsdukar och dubbla vantar. Vinnande koncept visade det sig då jag bara frös om kinderna :) På vägen hem köpte jag med mig massa godsaker inför kvällen och passade på att unna mig en bukett tulpaner.

Sen jag kommit hem har jag hunnit koka fikonmarmelad, städa lite mer, diska undan all disk, bädda sängen, pyssla med blommorna (ta bort torkade blad, vattna m.m) och nu äter jag alltså lunch. Puh!

Jag har tänkt att jag ska hinna dammsuga och dammtorka också innan  jag får besök.

Rosa och vita tulpaner får pigga upp i vardagsrummet.

Min allra första fikonmarmelad.

Kommentarer

Säg vad du tycker här:

Du kallas?:
Remember me?

Mail: (syns inte)

Din blogg:

Låt höra!:

Trackback
RSS 2.0