Total training

I fredags förra veckan testade jag, Malin och Melissa något som heter Total training. Hade ingen aning om vad det var innan mer än att jag hört att det är sjukt jobbigt och alltid fullbokat. Så det var med ganska öppet (men nervöst) sinne jag gick dit.

Jag och Malin hade ond träningsvärk lite överallt från boxningen så jag hoppades att det inte skulle vara allt för mycket armträning då det var där jag hade mest ont. Hahaha! Kan säga så här i efterhand att det var bra att jag var lyckligt ovetande för annars hade jag aldrig gått dit.

Upplägget på passet var lite likt crossfit som blivit populärt senaste tiden. Det fanns fyra stationer som innehöll tre övningar vardera. (klicka på namnet till övningen så finns en länk till hur den utförs)

Station 1:
8 squats
Idioten med fyra koner
20 sek planka

Station 2:
Klockan 4 ggr åt varera håll (Rygglyft med vikter som man för i en cirkel)
Bananen 5 på varje sida (Denna fanns inga bilder eller förklringar på. Men tänk situps på sidan, låg snett på ena skinka och drog ihop överkropp och ben mot magen samtidigt)
Jumpingjacks i 20 sek

Station 3: jag körde med 8 kilo på min kettlebelt
Halo x4 åt vardera håll (men med kettlebelt)
Russian twist  4x4
Kettelbeltswing x8

Station 4:
Bordet x4
Fällkniven x8
Mountain climber x16

Inte nog med detta. Varje gång en minut hade gått visslade ledaren och då skulle man avbryta det man gjorde och göra tre burpees och sen fortsätta igen. Totalt 72 stycken blev det under passet. Var NÅGOT mör när vi staplade ut därifrån.

Röd i ansiktet much?...

Död blick.

VIKTIGT att äta efter ett sånt mördarpass. Först banan direkt efter och sen fil när jag kom hem.


Kommentarer

Säg vad du tycker här:

Du kallas?:
Remember me?

Mail: (syns inte)

Din blogg:

Låt höra!:

Trackback
RSS 2.0