cykel

Hahaha detta skulle ju komma upp för tre dagar sen. Oppsi! Glömde helt och har tydligen inte suttit nått på bloggen sen dess. Detta skrev jag alltså på kvällen den 10/8:
 
Suck och stön vad jag inte haft någon ork denna veckan. Har fått ta cykeln till och från jobbet tre dagar på raken. Det är ca 12 km enkel väg och alltså inte det roligaste när jag börjar kl 07.30.
 
När jag cyklar till jobbet måste jag åka i god tid för man vill inte cykla så snabbt att man blir svettig. Så till jobbet brukar det ta ca 45 min vilken innebär att jag måste stiga upp ca 1 h tidigare än de dagar jag har bilen = trött_tjej_88. Hem går det snabbare för då har jag passat på att se det som ett träningspass. I stan går det ganska långsamt men efter nyborgsvägen kan man köra på rätt hårt. En bra dag tar det 30 min. 7min genom stan och 23 min från rondellen. Ganska prick 1 mil från rondellen och hem. Inte allt för illa.
 
Idag slapp jag dock ta cykeln, SKÖNT! Fick sova ut en timme längre och kunde 'unna' mig ett gympass (ja that's right, jag har blivit en sån som tycker jag unnar mig ett träningspass. Help me please!). Körde på ordentligt och ökade både vikten och reps på alla övningar.
 
När jag kom hem och hade käkat hade jag ändå energi kvar och tänkte att då kan ju jag cykla till påläng och åka bil hem med Limpa efter hans träning. Sagt och gjort, spände på mig hjälmen och gasade dit på under timmen. Ca 2,3 mil med en helvetesbacke på slutet, lutningen på den är väl en sisådär 90 grader rakt upp i luften som en vägg...typ.
 
Tänk vad en extra timmes sömn på morgonen kan göra skillnad för orken.
 
Bild från ett utomhusträningspass i måndags.
Har viktbälten runt halsen, och hantlar i handen som extra tyngd när jag kör utfall och benböj.

Kommentarer

Säg vad du tycker här:

Du kallas?:
Remember me?

Mail: (syns inte)

Din blogg:

Låt höra!:

Trackback
RSS 2.0